νίκισε-το-στρες

Πριν μερικά χρόνια πέρασα μια περίοδο της ζωής μου φοβερά πιεστική. Το άγχος και το στρες έμοιαζαν να μου επιτίθονται σχεδόν από κάθε πλευρά.

Στη δουλειά βίωνα ένα απίστευτα άσχημο κλίμα μαζί με την πίεση που γινόταν ολοένα και μεγαλύτερη. Η σχέση μου ήταν στα πρόθυρα της διάλυσης με συνεχείς καυγάδες και  εντάσεις. Όσο για τα οικονομικά μου…ήταν συνηθισμένο προς το τέλος του μήνα να μετράω τις ημέρες για την  επόμενη πληρωμή.

Η μέρα ξεκίναγε και εγώ περίμενα πότε θα φτάσει στο τέλος της. Και όταν αυτό έφτανε το μυαλό μου κατακλύζανε σκέψεις για το Γολγοθά της επόμενης ημέρας.

Και τα σωματικά συμπτώματα ήρθαν όπως ήταν φυσικό για να εξωτερικεύσουν όλη αυτή την πίεση που βίωνα. Το στρες πάνω από το φυσιολογικό χτυπάει την υγεία. Πάντα το κάνει.

Οι πονοκέφαλοι ήταν πλέον μέρος της καθημερινότητάς μου. Όπως και τα προβλήματα με το έντερο και τον ύπνο.

Ήξερα ότι κάτι έπρεπε να κάνω. Και ήμουν τυχερή γιατί βρέθηκαν οι άνθρωποι που με βοήθησαν σε αυτό. Δε θα σου διηγηθώ όμως σήμερα αυτή την ιστορία. Θα την αφήσω για κάποια άλλη στιγμή.

Αυτό που έχει σημασία είναι οι συμβουλές που με έβγαλαν από αυτή την κατάσταση. Και αυτές μπορείς να τις δεις παρακάτω.

  1. Μη δίνεις σημασία σε αυτά που δεν μπορείς να αλλάξεις

Είναι φυσιολογικό να αγχώνεσαι για πράγματα που σου συμβαίνουν. Το ίδιο όμως είναι και άσκοπο.

Άσχημα πράγματα συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο. Κάθε στιγμή, κάπου, κάτι θα συμβεί που αν το ήξερες θα σε στεναχωρούσε. Θα σε άγχωνε.

Δεν μπορείς να αποτρέψεις από τη ζωή σου κάθε τι άσχημο. Αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να μάθεις να το διαχειρίζεσαι. Και ένα μεγάλο κομμάτι αυτής της διαχείρισης είναι να μπορείς να ξεδιαλύνεις τι μπορείς να αλλάξεις και τι όχι.

Πρέπει να διαβάσεις  10 Τρόποι να πάρετε την απαραίτητη ποσότητα πρωτεΐνης χωρίς να φάτε κρέας

Και πάνω σε αυτό να χτίσεις τις στρατηγικές που θα σε βγάλουν από κάθε είδους αδιέξοδο.

  1. Η σημασία της αναπνοής

Όταν νιώθεις ότι το ταβάνι είναι έτοιμο να πέσει πάνω σου να σε πλακώσει…κάνε ένα διάλειμμα και πάρε μερικές βαθιές αναπνοές.

Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η αναπνοή είναι ζωτικής  σημασίας για την ύπαρξή μας. Γίνεται όμως ολοένα και πιο ξεκάθαρη η σημασία της βαθιάς αναπνοής στην καταπολέμηση του άγχους και του στρες. Αυτό είναι κάτι που αποδεικνύεται τόσο μέσα από την πράξη όσο και μέσα από την επιστημονική έρευνα.

Πολλές τεχνικές χαλάρωσης βασίζονται στην αναπνοή. Μπορείς να δοκιμάσεις και να βρεις αυτή που σου ταιριάζει. Από την άλλη ακόμα και μερικές βαθιές αναπνοές μπορούν να αποφορτίσουν την πίεση που ετοιμάζεται να χτυπήσει κόκκινο.

  1. Εκτός από ένα ελάχιστο όριο να βάζεις πάντα και ένα μέγιστο

Αυτό είναι κάτι βασικό για την οργάνωση της δουλειάς σου. Και της ζωής σου ακόμα.

Το να βάζουμε ένα ελάχιστο όριο στη δουλειά που θέλουμε να κάνουμε ή σε όσα έχουμε να διευθετήσουμε είναι κάτι συνηθισμένο. Το κάνουν πολλοί. Είναι ωστόσο εξίσου σημαντικό μαζί με αυτό να βάζεις και ένα μέγιστο όριο.

Ο περισσότερος κόσμος πιάνει τον ελάχιστο στόχο που βάζει και συνεχίζει να δουλεύει αδιάκοπα προσπαθώντας να βγάλει όσο περισσότερη δουλειά μπορεί. Αυτό όπως είναι φυσικό έχει ως αποτέλεσμα άγχος, πίεση, σωματική και πνευματική κόπωση.

Από την άλλη πλευρά βάζοντας ένα μέγιστο όριο πετυχαίνεις δύο πράγματα. Αποφεύγεις να εξουθενώσεις την εαυτό σου και βοηθάς το μυαλό σου να δουλέψει πιο συγκροτημένα καθώς δουλεύει μέσα σε  συγκεκριμένα πλαίσια.

Πρέπει να διαβάσεις  Ανέπτυξε την ικανότητα να ελέγχεις τα συναισθήματά σου

Η παραπάνω αρχή μπορεί να σε δυσκολέψει στην αρχή γίνεται όμως πιο εύκολη με την εξάσκηση.

  1. Η δύναμη του να αφήνεις τα πράγματα να περνάνε

Η συνηθέστερη αντίδραση όταν δυσάρεστες ή αρνητικές σκέψεις έρχονται στο μυαλό μας είναι να προσπαθούμε με όλη μας τη δύναμη να τις διώξουμε.

Τώρα, ξέρω ότι ίσως να σου ακουστεί παράλογο αλλά αυτή είναι μια λάθος τακτική. Και εξηγώ. Η προσπάθεια από μόνη της να διώξουμε αυτού του είδους τις σκέψεις τις φέρνει σε πρώτο πλάνο στο μυαλό μας. Με άλλα λόγια τις κάνει πιο ισχυρές.

Αυτό που πρέπει να κάνεις είναι να τις αφήσεις να εξελιχθούν και σταδιακά να σβήσουν. Και σε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να προσπαθήσεις να είσαι όσο το δυνατόν πιο αμέτοχος απέναντι σε αυτές.

Δε λέω ότι αυτό είναι μια εύκολη απαραίτητα πορεία. Χρειάζεται εξάσκηση. Μπορείς ωστόσο να βρεις πολλές τεχνικές διαλογισμού που θα σε βοηθήσουν να ακολουθήσεις αυτή την κατεύθυνση.

  1. Ζήσε το τώρα

Πολλοί άνθρωποι ζουν αναμοχλεύοντας το παρελθόν. Αναπολώντας ημέρες δόξας και ευτυχίας. Κατηγορώντας ίσως τον εαυτό του ή άλλους για την κατάσταση που είναι σήμερα.

Όμως δεν είναι το παρελθόν που έχει σημασία.

Πολλοί άνθρωποι περιμένουν το μέλλον. Ονειρεύονται ένα καλύτερο μέλλον. Ίσως σχεδιάζουν ή δουλεύουν για ένα καλύτερο μέλλον. Στην πορεία ωστόσο ξεχνάνε να ζήσουν το παρόν.

Δεν είναι ούτε το παρελθόν ούτε το μέλλον που έχουν σημασία. Είναι το παρόν. Το σήμερα. Το τώρα.

Είναι η κάθε στιγμή της ζωή σου αυτή που έχει σημασία. Και αυτό το συνειδητοποιείς όταν καταλάβεις πόσο τυχερός είσαι για κάθε μία από αυτές τις μικρές στιγμές. Για κάθε σου ανάσα.

Πρέπει να διαβάσεις  Καθημερινός Διαλογισμός για Αρχάριους

Δώσε σε κάθε στιγμή της ζωής σου νόημα. Μην περιμένεις να ζήσεις. Ζήσε και κάνε τη ζωή σου ένα πολύχρωμο παζλ από μοναδικές εμπειρίες.

Comments

comments