Στρες. Ο μεγάλος εχθρός της εποχής μας.

Σχεδόν κάθε σύγχρονή επιστημονική έκθεση είναι καταπέλτης για  τις βλαβερές συνέπειες που έχει το στρες για τον οργανισμό μας.

Και καθώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι σχεδόν συνυφασμένος με το άγχος και το στρες, είναι φυσικό η εύρεση λύσης στο παραπάνω πρόβλημα να βρίσκεται ψηλά στη λίστα της επιστημονικής έρευνας.

Έτσι πέρα από τις συνέπειες του στρες σε διάφορες πτυχές της ζωής μας, πληθαίνουν οι έρευνες που βρίσκονται σε αναζήτηση απαντήσεων σε σχέση με αποτελεσματικούς τρόπους να μειώσουμε το στρες.

Παρακάτω μπορείς να δεις 5 από τους πιο σημαντικούς.

  1. Διαλογισμός

    δώσε-προσοχή-στο-τώρα

Παραδοσιακά ο διαλογισμός έχει σχετιστεί με την ανάπτυξη της εσωτερικής ηρεμίας και αρμονίας. Και αυτό είναι κάτι πολύ καλό καθώς πρόκειται για μια τεχνική απλή, ανέξοδη που δεν απαιτεί κάποιο εξοπλισμό. Επιπλέον είναι εύκολο για τον καθένα να την εφαρμόσει οπουδήποτε και να βρίσκεται.

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2017 δείχνει ότι η κατάσταση που είναι γνωστή ως Mindfulness, μια κατάσταση που σχετίζεται με την πρακτική του διαλογισμού, ίσως μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μείωση του στρες.

Η Dr. Elizabeth Hoge ψυχίατρος στο Center for Anxiety and Traumatic Stress Disorder του γενικού νοσοκομείου της Μασαχουσέτης και Καθηγήτρια στο Harvard Medical School έχει την ίδια γνώμη. Υποστηρίζει ότι μέσα από τη Mindfulness ο διαλογισμός είναι ένα άριστο εργαλείο για τη θεραπεία του άγχους.

  1. Μουσική

Η θεραπευτική δύναμη της μουσικής αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο. Η Μουσικοθεραπεία να διευρύνει τις εφαρμογές ης σε ολοένα και περισσότερα πεδία.

Τι συμβαίνει όμως με το στρες;

Μπορεί η μουσική να επηρεάσει τα επίπεδά του;

Σύμφωνα με ερευνητές από τα Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ «φαίνεται ότι η μουσική ακρόαση μπορεί να αλλάξει την εγκεφαλική λειτουργία με τον ίδιο τρόπο που το κάνει ο διαλογισμός».

Σύμφωνα με άλλες έρευνες η απαλή και ήρεμη μουσική(χωρίς να είναι απαραίτητα κλασσική), μειώνει τους παλμούς της καρδιάς και την πίεση μειώνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα των ορμονών του στρες.

Μια Τρίτη έρευνα έδειξε ότι η ακρόαση κλασσικής μουσικής ή ήχων από τη φύση επαναφέρει τα επίπεδα της κορτιζόλης και της της α – αμυλάσης πιο γρήγορα στα φυσιολογικά επίπεδα.

Τι σημαίνει αυτό;

Ότι το  σώμα μπαίνει πιο γρήγορα σε μια κατάσταση ηρεμίας μετά από μια στρεσογόνο κατάσταση.

μείωση-στρες-μουσική

  1. Σωματική Άσκηση

βάλε-την΄-άσκηση-στην-ζωή-σου

Η σωματική άσκηση μπορεί να μειώσει τα επίπεδα του στρες με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.

Ο πιο γνωστός είναι ότι κατά τη διάρκεια της άσκησης εκλύονται οι φυσικοί νευροδιαβιβαστές που είναι γνωστοί ως ενδορφίνες. Έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2008 στο περιοδικό Cerebral Cortex δείχνει την επίδραση στις συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με τη βελτίωση της διάθεση και κατά συνέπεια τη μείωση του στρες και της πίεσης.

Επιπλέον σύμφωνα με την Mayo Clinic η  σωματική άσκηση μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του ύπνου μειώνοντας ταυτόχρονα τα επίπεδα του στρες και βελτιώνοντας την ευεξία μας.

 

  1. Επαφή με τη φύση

Υπήρχαν πολλές έρευνες και πειραματικά αποτελέσματα που αποδεικνύουν ότι η επαφή με την φύση μειώνει το στρες.

Το ερώτημα ωστόσο συνέχιζε να υπάρχει.

Πως ακριβώς επιτυγχάνεται αυτό;

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ κατάφεραν να συνδέσουν τον περίπατο στη φύση με μεγαλύτερη δραστηριότητα της περιοχής εκείνης του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνη για τη ρύθμιση των αρνητικών συναισθημάτων.

Οι ερευνητές συνέκριναν τη συγκεκριμένη λειτουργεία σε δύο διαφορτικές περιπτώσεις. Ανάμεσα σε ανθρώπους που περπάτησαν για μιάμιση ώρα σε περιβάλλον με δέντρα και πράσινο και δίπλα σε κίνηση. Τα αποτελέσματα φαίνονται στο παρακάτω διάγραμμα.

φύση-μείωση-στρες

Πλήθος άλλες έρευνες δείχνουν ότι η επαφή με τη φύση επιδρά στη μείωση των επιπέδων του στρες με διάφορους τρόπους.

Διάβασε το άρθρο 4 αναπάντεχοι τρόποι να μειώσεις το στρες σύμφωνα με την επιστήμη

Comments

comments

Πρέπει να διαβάσεις  Το μυστικό του καλού ύπνου σύμφωνα με την επιστήμη