πως-να-γίνεις-πιο-παραγωγικός

Όλοι έχουμε πράγματα που μισούμε ή βαριόμαστε να κάνουμε. Ακόμα και αν ξέρουμε ότι μας κάνουν καλό.

Η πρωινή γυμναστική για παράδειγμα. Δεν θα πω ότι η γυμναστική γενικά είναι κάτι που μισώ. Το πρωί όμως; Θα είμαι ειλικρινής. Τις περισσότερες φορές έλεγα απλά άστο για αύριο. Και απλά το αύριο δεν γινόταν ποτέ σήμερα.

Αντιλαμβανόμουν πολύ καλά τα οφέλη της πρωινής γυμναστικής. Σποραδικά τα κατάφερνα να πάω για λίγο τρέξιμο ή να ολοκληρώσω κάποιο πρόγραμμα. Κυρίως φυσικά σε μέρες πιο χαλαρές, όπως το σαββατοκύριακο. Ποτέ ωστόσο οι προσπάθειες μου δεν είχαν διάρκεια. Στην πραγματικότητα μισούσα το χρόνο που έχανα μετά το πρωινό ξύπνημα.

Έτσι μια μέρα αποφάσισα να βάλω στον εαυτό μου την παρακάτω πρόκληση. Ένα λεπτό σανίδα κάθε μέρα για 30 μέρες.  Αυτός ήταν ένας χρόνος που σίγουρα μπορούσα να διαθέσω.

Ο ένας μήνας έχει περάσει εδώ και αρκετό καιρό. Και εγώ συνεχίζω. Κάποιες φορές δεν μένω μόνο σε αυτό. Κάθε μέρα ωστόσο αυτό είναι το λιγότερο που θα κάνω.

Οι λόγοι για τους οποίους αυτή τη φορά πέτυχα είναι απλοί. Αποτελούν δε, τις βασικές αρχές που μπορούν να μας βοηθήσουν να υιοθετήσουμε μια καινούργια συνήθεια.

  1. Ξεκίνα με κάτι μικρό πίστεψέ με είναι αποτελεσματικό

Πολλές φορές θα ακούσεις την παραπάνω συμβουλή. Τις περισσότερες φορές δεν θα της δώσεις σημασία.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Απλά πιστεύουμε ότι για να δούμε αποτέλεσμα σε κάτι χρειάζεται να αλλάξουμε δραματικά κάποια πράγματα. Και εδώ ακριβώς είναι το λάθος. Βλέπεις το πρόβλημα στις περισσότερες περιπτώσεις δεν είναι η ποσότητα. Είναι η διάρκεια.

Πάρε το παράδειγμα της δίαιτας. Χάνεις κιλά εύκολα και γρήγορα αλλάζοντας ριζικά τις συνήθειες της διατροφής σου.

Πρέπει να διαβάσεις  5 Κοινοί Μύθοι για το Διαλογισμό: Tα οφέλη του Διαλογισμού

Ποιο είναι τελικά το αποτέλεσμα;

Τα παίρνεις το ίδιο εύκολα με το που γυρίσεις στις παλιές σου συνήθειες.

Μικρότερες αλλαγές ωστόσο μπορούν να σου δώσουν ένα πιο μόνιμο αποτέλεσμα. Και αυτό γιατί απλά δεν σε καταπιέζουν στο βαθμό που να επαναστατείς για να τις αλλάξεις.

Μπορούν αυτές οι αλλαγές να είναι αποτελεσματικές;

Ω ναι! Ακόμα και αν οι περισσότεροι πιστεύουν το αντίθετο κάποιες μικρές αλλαγές μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά αποτελεσματικές.

  1. Κάνε το με τον εύκολο τρόπο

Οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυγχάνουν, γιατί πολύ απλά βάζουν στόχους που είναι εξαιρετικά δύσκολοι ή ανέφικτοι.

Τα πράγματα είναι απλά. Υπάρχουν πράγματα που ξέρουμε ότι μας κάνουν καλό. Την ίδια στιγμή δεν μας αρέσει να τα κάνουμε. Ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να ξεγελάσουμε το μυαλό μας;

Να τα κάνουμε όσο πιο εύκολα γίνονται. Αυτό που χρειάζεται είναι να τα κάνουμε πραγματικά γελοία εύκολα.

Μισείς να διαβάζεις – Ξεκίνα να διαβάζει κάθε μέρα 5 λεπτά. Σύντομα θα έχεις διαβάσει ένα βιβλίο.

Βαριέσαι το τρέξιμο; Μπορείς να ξεκινήσεις κάνοντας απλά το γύρο ενός τετραγώνου.

Κάποιοι λένε ότι το μυστικό δεν είναι η ποσότητα αλλά η ποιότητα. Θα το αλλάξω λίγο. Η επιτυχία δεν κρύβεται στην ποσότητα. Βρίσκεται στη διάρκεια. Για να διαρκέσει κάτι θα πρέπει με τον ένα ή άλλο τρόπο να φαντάζει εύκολο να το κάνεις.

Comments

comments