χαλάρωση

Υπήρξε μία περίοδος της ζωής μου που απλά ένιωθα ότι κάθε στιγμή είχα κάτι να κάνω. Από μία full – time δουλειά στο γράψιμο και από το γράψιμο σε μια full-time δουλειά, οι μέρες περνούσαν η μία μετά την άλλη και οι στιγμές που ένιωθα ότι το μυαλό μου ήταν έτοιμο να εκραγεί πλήθαιναν.

Ο διαλογισμός ήρθε στη ζωή μου σε μια προσπάθεια να βάλλω τέλος στο αυξανόμενο ρίσκο του να κάψω το μυαλό μου. Και με την καινούργια καθαρότητα που κέρδισα μπόρεσα να συνειδητοποιήσω ότι στη πραγματικότητα όλοι μας έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε για να κρατήσουμε το μυαλό μας ήρεμο.

Και είναι αυτή ακριβώς η συνειδητοποίηση που με έκανε να γράψω τους 15 τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να ηρεμήσει χωρίς να χρησιμοποιήσει το διαλογισμό, που μπορείς να δεις παρακάτω.

  1. Δημιούργησε ένα mantra που να εστιάζει την προσοχή σου στο τώρα

Είναι εύκολο να χαθείς στο παρελθόν. Κι ακόμα πιο εύκολο να περιμένεις το μέλλον. Ιδιαίτερα σε στιγμές πίεσης και κούρασης. Ξεκίνα τη μέρα σου με κάτι που θα σου υπενθυμίζει να ζεις στο παρόν. Κάτι όπως το «μία καινούργια ζωή ξεκινάει σήμερα».

  1. Υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι δεν είσαι οι σκέψεις σου

Οι αρνητικές σκέψεις και τα αισθήματα είναι αυτό ακριβώς που λένε οι λέξεις: σκέψεις και αισθήματα. Δεν σε καθορίζουν και είναι κάτι ξεχωριστό από εσένα. Οπότε γιατί να τους δώσεις σημασία;

  1. Αποδέξου ότι οι σκέψεις έρχονται φυσικά

Δεν υπάρχει λόγος να κατηγορείς τον εαυτό σου για κάτι που δεν μπορείς να ελέγξεις. Μην προσπαθείς να απωθήσεις τις αρνητικές σκέψεις. Άλλαξέ τες με καλύτερες.

  1. Ανέπνευσε

Η βαθιά αναπνοή θα σε βοηθήσει να ηρεμήσεις το μυαλό σου θυμίζοντάς σου ότι οι σκέψεις είναι ένα μικρό κομμάτι του κόσμου γύρω σου.

  1. Ευχαρίστησε κάποιον με όποιο τρόπο μπορείς

Ευχαριστώ. Μία μικρή λέξη με μεγάλη σημασία. Κάθε φορά που την λες σε κάποιον τα πάντα θα γίνονται λίγο καλύτερα.

  1. Πήγαινε έναν περίπατο

Πήγαινε ένα περίπατο εστιάζοντας την προσοχή σου στο περιβάλλον και τους ήχους που το ντύνουν.

  1. Κράτα σημειώσεις με πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων

Όχι μόνο θα σε βοηθήσει να δεις τη ζωή σου με μία θετικότερη ματιά, αλλά ταυτόχρονα θα διώξει μακριά το στρες της καθημερινότητας.

  1. Κλείσε το τηλέφωνό σου μια ολόκληρη ημέρα

Πότε ήταν η τελευταία φορά που σταμάτησες να νιώθεις εξαρτημένος από το κινητό σου τηλέφωνο;

Πρέπει να διαβάσεις  Έρευνα: Ο διαλογισμός βελτιώνει τη μνήμη

Δεν πρόκειται να χάσεις τίποτα σημαντικό για μία μέρα. Αντίθετα θα σε βοηθήσει να εστιάσεις την προσοχή σου σε άλλα σημαντικότερα πράγματα.

  1. Τρώγε αργά

Λίγη άνθρωποι το κάνουν σήμερα. Όμως ο μοναδικός τρόπος να απολαύσεις πραγματικά το φαγητό σου είναι στρέψεις την προσοχή σου στην υφή και τη γεύση του. Κι αυτό θα σου δώσει πολύ μεγαλύτερη ευχαρίστηση από ένα γρήγορο γεύμα που μόνο σκοπό έχει να κατευνάσει την πείνα σου.

  1. Άκουσε οργανική μουσική

Άσε τη μουσική να κυλήσει μέσα σου και να σε παρασύρει σε ένα μοναδικό ταξίδι. Αποδεδειγμένα μπορεί να δυναμώσει την ικανότητα να εστιάζεις της προσοχή σου και να ηρεμείς όταν δεν μπορείς να αποτρέψεις τις σκέψεις που έρχονται.

  1. Κάνε ένα μπάνιο

Το νερό είναι από παλιά συνδεδεμένο με την κάθαρση. Όχι μόνο τη σωματική αλλά και την πνευματική. Άσε το να κυλήσει πάνω σου παίρνοντας μαζί του όλο το άγχος και την πίεση της ημέρας.

  1. Πλύνε τα πιάτα

Κι όμως αυτή η καθημερινή συνήθεια είναι ένα πολύ δυνατός τρόπος να διώξεις όλες τις σκέψεις που σε ταλαιπωρούν και να ηρεμήσεις το μυαλό σου.

  1. Πιες τσάι

Καλμάρει τα νεύρα και τη ροή των σκέψεων επιτρέποντάς σου ταυτόχρονα να εστιάσεις τη σκέψη σου στο παρόν.

  1. Εστίασε το βλέμμα σου σε ένα κομμάτι τέχνης που αγαπάς

Δεν έχει σημασία τι είναι αυτό. Θα σε χαλαρώσει δίνοντάς σου τη δυνατότητα να εστιάσεις στο παρόν.

  1. Υιοθέτησε ένα κατοικίδιο

Η αίσθηση του μαλακού δέρματος κάτω από το χέρι σου είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να χαλαρώσεις. Όπως και να στρέψεις την προσοχή σου στο τώρα.

Comments

comments