Έχεις αρχίσει να αισθάνεσαι αυτή την ενοχλητική φαγούρα στον λαιμό σου, το κεφάλι σου πονάει, νιώθεις την μύτη σου ελαφρώς βουλωμένη και δυσκολεύεσαι να αναπνέυσεις. Ε ναι λοιπόν, μάλλον κάτι σε τριγυρίζει. Πώς όμως μπορείς να το προλάβεις; 

Δυστυχώς αυτή η περίοδος είναι η χειρότερη για κρύωμα, ωστόσο δεν χρειάζεται να σε παίρνει απο κάτω, ούτε να καταφύγεις στην αλόγιστη χρήση φαρμακευτικών σκευασμάτων για να καταπιέσεις τα συμπτώματα που σε ρίχνουν και σε δυσκολεύουν στην καθημερινότητα σου. 

Το μυστικό είναι η σωστή διατροφή και στοιχηματίζω δεν γνώριζες ότι υπάρχουν τροφές που μπορούν να σε προστατεύσουν ουσιαστικά και αποτελεσματικά από το κρύωμα και τη γρίπη. 

Πέρα από το συχνό πλύσιμο των χεριών και την τακτική άσκηση λοιπόν, δες ποιες είναι αυτές οι μαγικές τροφές που βρίσκονται στο ντουλάπι της κουζίνας σου και μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά το ανοσοποιητικό σου σύστημα, ακόμα και κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης και «επικίνδυνης» για την υγεία περιόδου. 

Σκόρδο

Όχι δεν είναι η μυρωδιά του που τρομάζει τα βακτήρια, είναι η αλικίνη, η κύρια δραστική ουσία που βρίσκεται στο σκόρδο, που είναι υπεύθυνη για τις αντιμικροβιακές και αντιβακτηριδιακές του ιδιότητες. Έρευνες απέδειξαν ότι οι άνθρωποι που λαμβάνουν συμπληρώματα σκόρδου έχουν λιγότερα και λιγότερο σοβαρά κρυολογήματα σε σύγκριση με εκείνους που λάμβαναν εικονικό φάρμακο (placebo).

Βοδινό κρέας

«Γερός σαν βόδι» που λένε.. Ε λοιπόν, αν θέλεις να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα, φάε βόειο κρέας. Είναι μια καλή πηγή ψευδαργύρου και ο ψευδάργυρος είναι σημαντικός για την ανάπτυξη των λευκών αιμοσφαιρίων που υπερασπίζονται το σώμα σας. Μάλιστα η ανεπάρκεια ψευδαργύρου μειώνει την ανοσολογική λειτουργία και την ανταπόκριση του οργανισμού στις εξωτερικές επιθέσεις. Επιπλέον, η πρόσθετη πρωτεΐνη που λαμβάνεις από το βοδινό κρέας συμβάλλει σημαντικά στην κατασκευή αντισωμάτων και την καταπολέμηση των λοιμώξεων.

Πρέπει να διαβάσεις  5 λόγοι που πρέπει να ξεκινήσεις γιόγκα τώρα

Γλυκοπατάτα

Μπορεί να μην τους φαίνεται, όμως οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α, η οποία παίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των βλεννογόνων. Από το εσωτερικό της μύτης και του γαστρεντερικού σωλήνα, μέχρι το δέρμα, τα οφέλη που έχουν οι γλυκοπατάτες είναι πολλαπλά. Και μπορεί να μην σου φαίνεται σε πρώτη φάση το δέρμα ως μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος, αλλά αν το καλοσκεφτείς, αποτελεί το τείχος που κρατάει τις λοιμώξεις έξω από τον οργανισμό. Είναι πρακτικά η πρώτη γραμμή άμυνας, γι’ αυτό η καλή υγεία του δέραμτος σχετίζεται άμεσα με την γενικότερη καλή υγεία του οργανισμού.

Κουρκουμάς

Ένα από τα πιο δημοφιλή μπαχαρικά που πλέον θεωρείται superfood, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και θεωρείται φυσικό αντιφλεγμονώδες. Εάν λαμβάνεις καθημερινά κουρκουμά, το σώμα καθαρίζει τις τοξίνες. Έχει αποδειχθεί μάλιστα ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν τακτικά κουρκουμά, είναι λιγότερο επιρρεπείς σε κρυολογήματα, βήχα και συμφόρηση.

Σκούρα φυλλώδη λαχανικά

Παρόλο που οι περισσότεροι άνθρωποι συσχετίζουν συνήθως τα εσπεριδοειδή με τη βιταμίνη C, τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά , όπως το σπανάκι, το kale και η ρόκα, είναι επίσης σπουδαίες πηγές της συγκεκριμένης βιταμίνης, καταπολεμώντας ουσιαστικά το κρύωμα. Όταν μάλιστα είναι μαγειρεμένα, συρρικνώνονται σε μέγεθος και μπορείς να καταναλώσεις μεγαλύτερη ποσότητα από ό, τι εάν τα έτρωγες ωμά. Να θυμάσαι – όσο πιο σκούρα είναι τα χόρτα, τόσο υψηλότερη είναι η περιεκτικότητα τους σε θρεπτικά συστατικά.

Σολωμός

Το χειμώνα η έλλειψη ήλιου σημαίνει και έλλειψη βιταμίνης D και αυτή είναι επίσης απαραίτητη για αντιμετωπίσης το κρύωμα και της γρίπη. Μάλιστα έρευνες έχουν αποδείξει ότι άτομα που κατανάλωναν αρκετή βιταμίνη D από τη διατροφή τους, είχαν υψηλότερη ανεκτικότητα σε αναπνευστικές λοιμώξεις, ακόμα και κατά τους χειμερινούς μήνες. Μία σημαντική πηγή βιταμίνης D είναι ο σολωμός και γι’ αυτό άλλωστε αποτελεί αγαπημένη τροφή σε βόρειες χώρες, όπως η Νορβηγία και η Ισλανδία, όπου ο λεγόμενος «μεσογειακός ήλιος» είναι λέξη άγνωστη.

Πρέπει να διαβάσεις  Infographic: 7 Λαχανικά Πλούσια σε Πρωτεΐνη

Τώρα λοιπόν που πιάσανε τα κρύα και η θερμοκρασία πέφτει κατακόρυφα, μην ανησυχείς! Μία θρεπτική σαλάτα με kale, σολωμό και κουρκουμά, ίσως και λίγη γλυκοπατάτα για σνακ, μάλλον θα γίνει το αγαπημένο σου γεύμα!

Comments

comments