«Το πρωί είναι μια σημαντική στιγμή της ημέρας, γιατί το πώς θα περάσετε το πρωινό σας μπορεί συχνά να σας πει το είδος της ημέρας που θα έχετε την ευκαιρία να έχετε.»

Lemony Snicket

Κάποιοι μπορεί να σου πουν ότι η ώρα που ξυπνάς είναι κάτι που έχει σχέση με ένα εσωτερικό ρολόι που είναι διαφορετικό για κάθε οργανισμό. Μπορεί να έχουν δίκιο. Αυτό ωστόσο δε σημαίνει ότι το να ξυπνάς το πρωί δεν παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα.

Σκέψου το εξής: πότε πραγματικά η μέρα σου πηγαίνει καλύτερα; Όταν τρέχεις αγουροξυπνημένος να πας στη δουλειά ή μήπως όταν σηκώνεσαι έχοντας το χρόνο μπροστά σου να βάλλεις τα πράγματα σε τάξη πριν ξεκινήσεις μία πιεστική μέρα;

Ο Αριστοτέλης είχε πει κάποτε ότι «είναι καλό να ξυπνάς πριν το ξημέρωμα καθώς τέτοιες συνήθειες συμβάλλουν στην υγεία, τον πλούτο και τη σοφία». Από τότε είναι πολλοί αυτοί που είπαν το ίδιο πράγμα άλλες φορές με λιγότερο και άλλες φορές με περισσότερο διαφορετικά λόγια. Κι ακόμα περισσότεροι είναι αυτοί που κατάφεραν να το κάνουν πράξη ακόμα κι όταν η φυσική τους προδιάθεση τους ωθούσε να ξυπνάνε αργά.

Προσωπικά είχα αυτή την προδιάθεση. Κατάφερα να την αλλάξω κάνοντας το πρωινό ξύπνημα μέρος της ζωής μου. Και νοιώθω πολύ καλά για αυτό καθώς είδα τη διάθεσή μου να  βελτιώνεται για την υπόλοιπη μέρα και την παραγωγικότητα στη δουλειά μου να αυξάνεται μέσα από ρουτίνες που μου επέτρεπε πλέον να έχω αυτός ο επιπλέον χρόνος.

Παρακάτω μπορείς να δεις κάποιες από αυτές.

Ένα καλό πρωινό

Ξεκίνα-τη-μέρα-σου-με-ενέργεια

Δεν είναι τυχαίο το ότι όλοι συνιστούν να τρως καλά στο ξεκίνημα της μέρας. Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα. Ξυπνώντας νωρίς έχεις το χρόνο να προετοιμάσεις και να απολαύσεις ένα υγιεινό πρωινό αντί κάτι γρήγορο, πρόχειρο και πιθανότατα παχυντικό. Ένα καλό πρωινό επιπλέον θα σε κρατήσει μακριά από πειρασμούς μέχρι την ώρα του γεύματος γεμίζοντάς σε με την ενέργεια που έχεις ανάγκη στο ξεκίνημα της ημέρας. Το πρωινό είναι ιδανικό για την κατανάλωση πρωτεΐνης και σύνθετων υδατανθράκων όπως νιφάδες βρόμης, γιαούρτι, γκρέιπφρουτ, μπανάνες ή αυγά.

Πρέπει να διαβάσεις  Δίαιτα FODMAP – Η λύση στο Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ)

Δες το infographic με τα 7 καλύτερα φαγητά για το ξεκίνημα της ημέρας.

Άσκηση

Η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας είναι κάτι που πρέπει όλοι να βάλλουμε στη ζωή μας προκειμένου να διασφαλίσουμε την υγεία μας. Η πρωινή γυμναστική ωστόσο έχει άμεσα οφέλη δίνοντας μας την ευκαιρία για μία μέρα με πολύ μεγαλύτερη ενέργεια και πνευματική καθαρότητα.

Αν θεωρείς την καφεΐνη απαραίτητο συστατικό για το ξεκίνημα της ημέρας η πρωινή γυμναστική έχει διπλάσια επίδραση από αυτήν ως προς τη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Κάνε-το-μυαλό-σου-να-δουλέψει-καλύτερα

Επιπλέον η διάθεσή σου βελτιώνεται αισθητά εξαιτίας της απελευθέρωσης ενδορφινών, η ικανότητα συγκέντρωσης γίνεται μεγαλύτερη και το στρες μειώνεται. Μπορείς να κάνεις οποιαδήποτε μορφή άσκησης. Ακόμα και ένα 20λεπτο περπάτημα είναι ικανό να βελτιώσει την υπόλοιπη μέρα σου στη δουλειά.

Διαλογισμός

ξεκίνα-τη-μέρα-με-διαλογισμό

Ο πρωινός διαλογισμός μπορεί να σου προσφέρει την καθαρότητα και τη ηρεμία που έχεις ανάγκη στο ξεκίνημα της ημέρας. Όπως και η γυμναστική μειώνει το στρες και σε αφήνει περισσότερο ανοικτό σε κάθε είδους δημιουργική ιδέα. 10 με 15 λεπτά είναι αρκετά για να ξεκινήσεις την ημέρα σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αν πάλι δεν έχεις τόσο χρόνο πριν σηκωθείς από ο κρεββάτι σκέψου 3 πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων προσπαθώντας κάθε μέρα να προσθέτεις κάτι καινούργιο.

Διάβασμα και Ενημέρωση

Οποιοσδήποτε κυνηγάει την επιτυχία θα πρέπει απαραίτητα να βάλλει το διάβασμα στη ζωή του. Σύμφωνα με τον Joseph Addison το διάβασμα είναι βασικό εργαλείο για μία καλή ζωή. Τα πρωινά από την άλλη είναι ιδανικά για να διαβάσεις βιβλία ή άρθρα που σχετίζονται με τη δουλειά σου είτε μέσα από τα οποία μπορείς να πάρεις έμπνευση για να γίνεις καλύτερος ακόμα και για να χαλαρώσεις πριν ξεκινήσεις τη δουλειά.

Πρέπει να διαβάσεις  Η επιστημονική ανάλυση του ύπνου

Οργάνωση των δραστηριοτήτων της υπόλοιπης ημέρας

οργάνωσε-τις-δραστηριότητές-σου

Τα πρωινά είναι εξαιρετικά προκειμένου να οργανώσεις αυτά που έχεις να κάνεις την υπόλοιπη μέρα. Κάνε μία λίστα με όλα όσα χρειάζεται να βγάλεις εις πέρας ιεραρχώντας τα παράλληλα ανάλογα με τη σπουδαιότητα και το βαθμό δυσκολίας τους. Η παραπάνω τακτική είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική καθώς βάζει τάξη στο χάος των πολλών απαιτήσεων βοηθώντας σε να αυξήσεις την παραγωγικότητά σου.

Ημερολόγιο Ιδεών

Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι το κομμάτι της ημέρας που ευνοεί τη δημιουργική σκέψη είναι το πρωί καθώς οι συνδέσεις του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για αυτή είναι κατά πολύ περισσότερο δραστήριες.

Το πρωινό λοιπόν είναι μία περίοδος της ημέρας που ευνοεί τις καλές ιδέες. Πολύ περισσότερο δε κατά τη διάρκεια ή μετά από τη γυμναστική ή τον διαλογισμό. Κατέγραψε αυτές τις ιδέες ακόμα κι αν σου φαίνονται παράξενες. Πολλές από αυτές μπορεί να αποδειχθούν αρκετά καλές για τη ζωή ή τη δουλειά σου.

Άφησε το σχόλιό σου για το παραπάνω Άρθρο

Comments

comments