ωμοφαγία & ωμοφαγική διατροφή

Τα Πρώτα ίχνη της ωμοφαγίας τα συναντάμε πίσω στα τέλη της δεκαετίας του 1800, όταν o Maximilian Bircher-Benner, ένας γιατρός, ανακάλυψε ότι μπορούσε να θεραπεύσει τον ίκτερο τρώγοντας ωμά μήλα.

Έτσι ξεκίνησε μια σειρά από πειράματα που εξετάζουν τις επιπτώσεις των πρώτων ωμών τροφίμων στην ανθρώπινη υγεία και η ωμοφαγική διατροφή αρχίζει να εξελίσσεται. Ωμά τρόφιμα που δεν έχουν μαγειρευτεί, επεξεργαστεί, ή προ ψηθεί στο φούρνο μικροκυμάτων, χωρίς ακτινοβολία, που δεν έχουν επεξεργαστεί γενετικά ή που εκτίθενται σε φυτοφάρμακα ή ζιζανιοκτόνα.

Η διατροφή περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα, μούρα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, σπόρους και βότανα όλα σε φυσική κατάσταση. Οι υποστηρικτές της λένε ότι το μαγείρεμα εξαλείφει τις περισσότερες από τις βιταμίνες στα τρόφιμα και σχεδόν το σύνολο των θρεπτικών συστατικών των φυτών (αν και επιστημονικά στοιχεία υποστηρίζουν ότι αυτοί οι ισχυρισμοί είναι ανύπαρκτοι). Οι περισσότεροι που ακολουθούν αυτό το τρόπο διατροφής καταναλώνουν μόνο κατά το ήμισυ τις θερμίδες που θα φάτε σε ένα μαγειρεμένο

φαγητό.

Κάποιοι ξεκινούν την ωμοφαγική διατροφή προκειμένου να χάσουν βάρος ή για να αποτοξινωθούν ακόμα και για να βοηθήσουν το περιβάλλον.

Κύριος στόχος της ωμοφαγίας είναι ότι το φαγητό είναι γεμάτο με φυσικά ένζυμα και θρεπτικά συστατικά που βοηθούν το σώμα να έχει βέλτιστη υγεία – αλλά και να ξοδέψουμε λιγότερα χρήματα.

Πως Λειτουργεί;

ωμοφαγία & ωμοφαγική διατροφή

Υπάρχουν πολλές παραλλαγές της  Ωμοφαγίας, και έχετε τη δυνατότητα να δημιουργήσετε τη δική σας. Συνήθως, όμως, περίπου 75 -80% των τροφίμων που καταναλώνετε με τη διατροφή αυτή κάθε μέρα ,θα είναι φυτικής προέλευσης τρόφιμα τα οποία δεν θερμαίνονται πάνω από 115 βαθμούς Κελσίου. (Πολύ λίγοι άνθρωποι ακολουθούν μια διατροφή με ωμές τροφές 100%.)

Οι περισσότεροι οπαδοί είναι vegan, αλλά μερικοί επιλέγουν να καταναλώνουν ωμά ζωικά προϊόντα, όπως μη παστεριωμένο γάλα, τυρί από νωπό γάλα, ωμά ψάρια και ορισμένα είδη ωμού κρέατος. Επίσης περιλαμβάνει υψηλή κατανάλωση από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, σπόρους ,ξηρούς καρπούς, συμπεριλαμβανομένων των κάσιους, των ηλιόσπορων και βούτυρο αμυγδάλου καθώς επίσης σπόρους, όπως οργανικά όσπρια, δηλαδή φακές, ρεβίθια, φασόλια που τρώγονται ωμά.

Πρέπει να διαβάσεις  Η ζωή είναι ένα βιντεοπαιχνίδι…δες πως μπορείς να κλέψεις!!!

Στη συγκεκριμένη διατροφή χρησιμοποιείται ψυχρής πίεσης έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, παρθένο, λάδι καρύδας, και βούτυρο καρύδας. Ενώ είναι συχνή η κατανάλωση φρέσκου ​​χυμού λαχανικών ,τσάι και ροφημάτων βοτάνων.

Κάποια τρόφιμα που χαρακτηρίζονται ως κατάλληλα για την ωμοφαγία πωλούνται σε καταστήματα βιολογικών προϊόντων, ενώ άλλα απαιτούν ειδική επεξεργασία στο σπίτι, με τον κατάλληλο εξοπλισμό.

 

Τι δεν περιλαμβάνεται;

ωμοφαγία & ωμοφαγική διατροφή

Οτιδήποτε είναι παστεριωμένο, όλα τα επεξεργασμένα τρόφιμα, εξευγενισμένα σάκχαρα και αλεύρια, καθώς και επιτραπέζιο αλάτι και καφεΐνη. Πείτε αντίο σε ζυμαρικά, ψημένα τρόφιμα, πρόχειρο φαγητό και έτοιμους χυμούς, ποτά ,αναψυκτικά και γάλα.

Θα πρέπει να μάθετε πώς να προετοιμάσετε σωστά το φαγητό σας. Οι ωμοφάγοι γίνονται ειδικοί στη παραγωγή χυμού, την ανάμειξη, την αφυδάτωση, το τεμαχισμό και την επανυδάτωση. Ένας αφυγραντήρας, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί χαμηλές θερμοκρασίες και έναν ανεμιστήρα για να στεγνώσει τα τρόφιμα.

Αφυδατώστε ξεφλουδισμένες και κομμένες γλυκοπατάτες για πέντε ώρες, και θα έχετε τραγανά τσιπς γλυκοπατάτας. Για να φτιάξετε μπισκότα με τσιπ σοκολάτας, πολτοποιείτε κάσιους και βρώμη σε ένα επεξεργαστή τροφίμων ή μπλέντερ για να δημιουργήσετε τη  ζύμη και στη συνέχεια προσθέστε λάδι καρύδας, χαρούπι και σκόνη κακάο, σιρόπι σφενδάμου και βανίλια και στη συνέχεια να αναμιγνύετε  και τα δύο και να τα τοποθετείτε στην κατάψυξη για 30 λεπτά.

Διάβασε το άρθρο: ωμοφαγία! 5 μοναδικές, απλές και υγιεινές συνταγές 

Πόσο Κοστίζει;

Η ωμοφαγική διατροφή μπορεί να είναι ακριβή. Τα οργανικά προϊόντα τείνουν να κοστίζουν περισσότερο από άλλους τύπους προϊόντων, και δεν τα βρίσκουμε σε όλα τα καταστήματα βιολογικών προϊόντων. Καταρχήν , θα χρειαστείτε συσκευές όπως μπλέντερ υψηλής έντασης, επεξεργαστές τροφίμων για τεμαχισμό, τρίψιμο καθώς και αποξηραντές φρούτων και λαχανικών.

Θα Χάσετε Βάρος με την Ωμοφαγία;

ωμοφαγία & ωμοφαγική διατροφή

Πολύ πιθανό, αρκεί να ακολουθήσετε τους κανόνες. Η έρευνα δείχνει ότι οι ωμοφάγοι έχουν την τάση να τρώνε λιγότερες θερμίδες άρα να ζυγίζουν λιγότερο από ό, τι αν ακολουθούσαν κάποιο άλλο είδος δίαιτας.

Πρέπει να διαβάσεις  5 Λόγοι για να σταματήσεις να κουβαλάς το βάρος του τι σκέφτονται οι άλλοι

Σε μια μικρή μελέτη που έγινε, 32 άτομα  υιοθέτησαν μια διατροφή όπου  λάμβαναν τουλάχιστον το 62 % των ημερήσιων θερμίδων από ωμά τρόφιμα (και το υπόλοιπο από μαγειρεμένα φαγητά).

Μετά από σχεδόν επτά μήνες, οι συμμετέχοντες είχαν χάσει κατά μέσο όρο 10 κιλά και σε μια μελέτη τριών μηνών που αναφέρεται στο European Journal of Clinical Nutrition, 43 άνθρωποι μετά από μια ωμοφαγική διατροφή έχασαν 9% του αρχικού σωματικού βάρους τους.

Αν είστε υπέρβαροι, χάνοντας μόλις 5 έως 10% του βάρους σας μπορεί να σας βοηθήσει να θωρακίσετε τον οργανισμό σας και από κάποιες ασθένειες.

Σε μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Archives of Internal Medicine το 2005, οι ερευνητές συνέκριναν 18 άτομα σε μια αυστηρή διατροφή με ωμές τροφές με 18 σε μια τυπική αμερικανική διατροφή. Μετά από τέσσερα χρόνια, ο δείκτης μάζας σώματος και το ποσοστό του λίπους ήταν χαμηλότερα μεταξύ εκείνων που ήταν στην ομάδα με τα ωμά τρόφιμα από αυτά της άλλης ομάδας.

Ενώ σε μια μελέτη με περισσότερα από 500 άτομα που ακολούθησαν μια διατροφή με ωμές τροφές για σχεδόν τέσσερα χρόνια, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το σωματικό βάρος μειώθηκε και μέχρι το τέλος της μελέτης, ο δείκτης μάζας σώματος ήταν κάτω από το φυσιολογικό δείκτη για το 15% των ανδρών που συμμετείχαν  και το 25% των γυναικών, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο περιοδικό Annals of Nutrition and Metabolism.

Διάβασε το άρθρο: Τι κάνουν διαφορετικά από εσένα όσοι έχουν ένα υγιές έντερο ;

Πόσο εύκολο είναι να ακολουθήσεις την Ωμοφαγία;

 

ωμοφαγία & ωμοφαγική διατροφή

Είναι δύσκολο να ακολουθήσετε αυτή τη δίαιτα, εν μέρει επειδή πρώτον η ωμοφαγία είναι μια αόριστη έννοια και ερμηνεύεται διαφορετικά από τον καθένα. Είναι στο χέρι σας να αποφασίσετε αν θα φάτε ή όχι   μαγειρεμένο φαγητό και πώς θα σχεδιάσετε και θα προετοιμάσετε τα γεύματά σας. Η ωμοφαγική διατροφή συχνά απαιτεί επίπονη προετοιμασία, όπως ανάμειξη τροφίμων για να φτιάξετε smoothies και σάλτσες, και αφυδάτωση συστατικών για να κάνετε τις κράκερς και cookies. Η εκμάθηση αυτών των τεχνικών θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολη.

Πρέπει να διαβάσεις  Γνώρισε Την Φυσική Ουσία Που Αλλάζει Ζωές

Ευκολία: Χαμηλή. Tα ωμοφαγικά πιάτα είναι δυσεύρετα σε εστιατόρια, και η προετοιμασία τους μπορεί να είναι μια χρονοβόρα διαδικασία, ειδικά αν πρόκειται για παραγωγή χυμού και ανάμειξη, αφυδάτωση, ζύμωση με άλλα είδη τροφίμων. Για παράδειγμα για να ετοιμάσουμε μπάρες granola με μήλο , κανέλα ,σιρόπι  σφενδάμου και κάσιους είναι μια τριήμερη διαδικασία που περιλαμβάνει την εμβάπτιση των σταφίδων και την αφυδάτωση ολόκληρου του μείγματος.

Συνταγές: Απλά ψάχνοντας στο διαδίκτυο ,θα βρείτε μια πληθώρα συνταγών ωμοφαγικής διατροφής.

Τρώγοντας έξω: Δεδομένου ότι δεν μπορείτε να ελέγξετε τι ακριβώς περιέχει το φαγητό σας και ότι δεν είναι όλοι οι σεφ καταρτισμένοι και εξειδικευμένοι στην ωμοφαγική διατροφή θα λέγαμε ότι είναι αδύνατο να βγείτε έξω για φαγητό.

Θα μπορούσατε βέβαια να παραγγείλετε μια σαλάτα με ωμά λαχανικά, αλλά το dressing μπορεί να περιέχει συστατικά που δεν είναι ωμά ή φυσικά.

Αλκοόλ: Επειδή το κρασί δεν περνά από μια διαδικασία θέρμανσης, επιτρέπεται. Αλλά ξεχνάμε τη μπύρα και τα οινοπνευματώδη ποτά, τα οποία περνούν μέσα από μια διαδικασία απόσταξης.

Εξοικονομήστε χρόνο: Κάτι τέτοιο δεν γίνεται, εκτός και αν προσλάβετε κάποιον για να προγραμματίζει τα γεύματά σας.

Πληρότητα: Η πείνα δεν θα πρέπει να είναι ένα πρόβλημα σε μια ωμοφαγική διατροφή. Φασόλια και άλλα όσπρια, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως, χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να τα αφομοιώσουμε, που σημαίνει ότι θα κρατήσουν το αίσθημα πληρότητας στο στομάχι σας. Είστε επίσης ελεύθεροι να επιλέξετε πόσες θερμίδες θέλετε να καταναλώνετε άφοβα.

Γεύση: Κάνετε μόνοι σας τα πάντα, οπότε αν δεν έχει καλή γεύση, ξέρετε ποιος φταίει! Δεν υπάρχει κανένας λόγος το φαγητό  να μην είναι εύγευστο, απλά πειραματιστείτε με τα υλικά.

Ας κάνουμε διάλογο. Πείτε μας την γνώμη σας για την Ωμοφαγική Δίαιτα

Comments

comments