μουκική-καλύτερος-ύπνος

Ένα καλό με τη μουσική, είναι ότι όταν σε χτυπά, δεν αισθάνεστε πόνο. Bob Marley

Τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν οι έρευνες για τα οφέλη που μπορεί να φέρει η μουσική στην υγεία μας. Κι αν πιστεύεις ότι τα οφέλη αυτά είναι αποτέλεσμα της ενασχόλησης κάποιων με μουσικά όργανα, η επιστήμη έρχεται να σε διαψεύσει.

Αν είσαι από τους ανθρώπους για  τους οποίους η μουσική είναι κάτι ξεχασμένο και μακρινό, ίσως ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις και να τη βάλλεις με κάποιο τρόπο στη ζωή σου. Και αυτό στις μέρες μας δεν είναι κάτι δύσκολο. Οι επιστημονικές έρευνες δείχνουν ότι ακόμα και η ακρόαση της μουσικής είναι ευεργετική με πολλού τρόπους για τον οργανισμό μας. Και πλέον μπορείς να βρεις μουσική παντού…

Μείωσε το άγχος και το στρες ακούγοντας μουσική

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο Daniel J. Levitin που σπουδάζει Νευροεπιστήμη της Μουσικής στο Πανεπιστήμιο McGill του Μόντρεαλ, η ακρόαση της μουσικής πριν από μία χειρουργική επέμβαση έχει περισσότερο χαλαρωτικά αποτελέσματα σε σχέση με τα συνηθισμένα χορηγούμενα φάρμακα.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου του Στάνφορντ (δελτίο τύπου 2006) δήλωσαν ότι «η μουσική φαίνεται να είναι ικανή να αλλάξει τη λειτουργία του εγκεφάλου στον ίδιο βαθμό με τη φαρμακευτική αγωγή». Σημείωσαν ότι η μουσική είναι κάτι που σχεδόν κανείς μπορεί να έχει πρόσβαση και καθιστά ένα εύκολο εργαλείο μείωσης του στρες.

Πιο συγκεκριμένα τα ερευνητικά αποτελέσματα δείχνουν ότι η μουσική γύρω στα 60 κτύπους ανά λεπτό μπορεί να προκαλέσει τον συγχρονισμό του εγκεφάλου με το ρυθμό που προκαλεί αλυσιδωτά εγκεφαλικά κύματα (συχνότητες από 8 έως 14 hertz ή κύκλους ανά δευτερόλεπτο). Αυτό το εγκεφαλικό κύμα άλφα είναι αυτό που υπάρχει όταν είμαστε χαλαροί και συνειδητοί.

Πρέπει να διαβάσεις  Διαλογισμός: Ένας μικρός οδηγός για αρχάριους

Άλλες έρευνες δείχνουν τη σχέση ανάμεσα στη μουσική ακρόαση και τα επίπεδα των ορμονών που σχετίζονται με το στρες.

Ακούγοντας κλασσική μουσική ρυθμίζονται τα επίπεδα της κορτιζόλης. Η κορτιζόλη είναι μία ορμόνη που εκλύεται όταν είσαι στρεσαρισμένος προκειμένου να βοηθήσει τον οργανισμό να ανταπεξέλθει σε αυτή την κατάσταση αναζητώντας στην ουσία την επιπλέον ενέργεια που χρειάζεσαι. Αυτή την ενέργεια την «κλέβει» στην ουσία από κάποιο άλλο σύστημα του οργανισμού όπως το ανοσοποιητικό. Έτσι ακόμα κι αν το στρες σε βοηθάει να δουλέψεις καλύτερα στην πραγματικότητα σε αποδυναμώνει.

Αν και τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας δεν συνιστούν απευθείας μείωση του στρες μέσα από τη μουσική  ακρόαση, φαίνεται ωστόσο ότι φανερώνουν μία ταχύτερη ανάκαμψη του οργανισμού.

Μουσική και Διαλογισμός

Η μουσική χρησιμοποιείται πολύ συχνά στο διαλογισμό προκειμένου να φέρει το μυαλό σε μία κατάσταση χαλάρωσης.

H απαλή μουσική με μία οικεία μελωδία μοιάζει να είναι κατάλληλη στις περισσότερες περιπτώσεις.  Μπορεί να υπάρχουν ωστόσο διαφορές ως προς την ανταπόκριση κάθε ξεχωριστού ανθρώπου.

Για  αυτό το λόγο πρέπει ο καθένας να ψάξει αυτό το είδος μουσικής που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία του. Αυτή τη μουκκσική που του προκαλεί αισθήματα ηρεμίας και οικειότητας.

Comments

comments