Πόσες φορές δεν έχεις ευχηθεί να μπορούσες να ελέγξεις καλύτερα τα συναισθήματά σου;

Ξέρεις όλες εκείνες τις φορές που έκανε ή είπες πράγματα για τα οποία μετάνιωσες μέσα στο επόμενο λεπτό.

Προσωπικά μπορώ να θυμηθώ πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν που για πολλούς λόγους υπήρξα έρμαιο των ίδιων μου των συναισθημάτων. Οπότε μπορώ πολύ καλά να καταλάβω πως είναι να χάνει κάποιος τον έλεγχο.

Βρήκα τη λύση μέσα από το διαλογισμό. Καθώς μάθαινα να αντιδρώ λιγότερο στα ίδια μου τα συναισθήματα συνειδητοποίησα ότι ήμουν σε θέση να τα έλεγχο.

Αν και για εμένα αυτό απλά συνέβη, επιστημονικές έρευνες έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που εγώ παρατήρησα μέσα από την προσωπική μου εμπειρία.

Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τον Μάθιου Λίμπερμαν ψυχολόγου του UCLA.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, 30 συμμετέχοντες συνδέθηκαν με μηχανές MRI προκειμένου το μυαλό τους να σαρώνεται.  Με αυτό τον τρόπο αποκαλύπτωνταν ποια μέρη ήταν ενεργά και ανενεργά σε ορισμένες χρονικές στιγμές.

Σε μια πρώτη φάση δόθηκαν στους συμμετέχοντες φωτογραφίες προσώπων με διάφορες συναισθηματικές εκφράσεις με την οδηγία να συμπληρώσουν για κάθε μία την αντίστοιχη ετικέτα. Σε σχέση με τις ετικέτες τους δόθηκε εξής επιλογή είτε να περιγράψουν το συναίσθημα με λόγια, π.χ. Θυμωμένοι ή φοβισμένοι, ή θα μπορούσαν να δώσουν δύο πιθανά ονόματα για τους ανθρώπους στις φωτογραφίες.

Σε ένα δεύτερο πείραμα, στους ίδιους συμμετέχοντες ζητήθηκε να απαντήσουν μια σειρά ερωτήσεων για να καθορίσουν τον τρόπο με τον οποίο είναι «mindful». H συγκεκριμένη πρακτική ΄πως είναι γνωστό σχετίζεται με το διαλογισμό και σχετίζεται με την ικανότητα κάποιου να παρατηρεί τα συναισθήματά του αφήνοντάς τα τελικά να φεύγουν.

Πρέπει να διαβάσεις  Προετοιμάσου για…ύπνο

Τα Συμπεράσματα

Ως προς το πρώτο κομμάτι του πειράματος τα αποτελέσματα των απεικονίσεων της εγκεφαλικής δραστηριότητας έκαναν ξεκάθαρη την παρακάτω διαφοροποίηση. Η περιγραφή των αρνητικών συναισθημάτων είχε ως αποτέλεσμα να  ενεργοποιηθεί η δεξιά κοιλιακή περιοχή του προμετωπιαίου φλοιού, με την αμυγδαλή να παραμένει σε ηρεμία.

Αυτές οι αλλαγές δεν σημειώθηκαν στα άτομα που αποφάσισαν να χρησιμοποιήσουν ονόματα για να συμπληρώσουν τις ετικέτες.

Το δεύτερο μέρος του πειράματος αφορά στα άτομα που χαρακτηρίστηκαν με ενισχυμένη την ικανότητα για mindfulness. Το πείραμα έδειξε ότι οι παραπάνω διαφορές γίνοντας ακόμα πιο έντονες.

Ο David Creswell, επικεφαλής του δεύτερου μέρους του πειράματος καταλήγει στο παρακάτω συμπέρασμα:

«Αυτά τα ευρήματα μπορούν να βοηθήσουν στην εξήγηση των ευεργετικών επιδράσεων στην υγεία του mindful  διαλογισμού και να υποδείξουν έναν βασικό λόγο για τον οποίο τα προγράμματα διαλογισμού για την ευαισθησία βελτιώνουν τη διάθεση και την υγεία».

Comments

comments