καλή-υγεία

Τα τελευταία χρόνια η ιατρική έρευνα έχει εστιάσει το ενδιαφέρων της στη σχέση της υγείας του πεπτικού συστήματος  με τη συνολική κατάσταση του οργανισμού.

Η σύγχρονη έρευνα τείνει να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η ισορροπία του οικοσυστήματος μικροβίων – οργανισμού είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση της υγείας. Σύμφωνα με τον Michael Snyder, διευθυντή του Κέντρου για τη Γονιδιωματική και Εξατομικευμένη Ιατρική στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το παραπάνω σύστημα να είναι υπεύθυνο για ασθένειες όπως, ο διαβήτης, ο καρκίνος ή ο αυτισμός.

Λαμβάνοντας ως δεδομένο το γεγονός ότι το έντερο είναι υπεύθυνο για την σωστή λειτουργία των βακτηριδίων που δρουν θετικά για τον οργανισμό, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς τη σημασία της διατήρησής του σε καλή κατάσταση για τη διασφάλιση της καλής υγείας.

Τι κάνουν όμως όσοι διαθέτουν ένα υγιές και λειτουργικό πεπτικό σύστημα; Τι μπορείς να κάνει κι εσύ και πως αυτό μπορεί να σε βοηθήσει σε σχέση με την υγεία του εντέρου;

Μπορείς να δεις παρακάτω.

  1. Καταναλώνουν τρόφιμα με προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι στην πραγματικότητα ζωντανοί μικροοργανισμοί που προκαλούν όφελος στον ξενιστή όταν χορηγούνται σε επαρκείς ποσότητες. Οι συγκεκριμένοι μικροοργανισμοί υπάρχουν φυσιολογικά στο ανθρώπινο σώμα. Προκειμένου ωστόσο να η ποσότητά τους να είναι επαρκής, θα πρέπει κανείς να τα λαμβάνει μέσω της διατροφής.

  1. Υιοθετούν ένα υγιές πρόγραμμα φαγητού

Είναι αρκετά εύκολο να καταλάβει κανείς ότι το τι τρώμε μπορεί να επηρεάσει την υγεία μας. Πολύ δε περισσότερο ένα σύστημα όπως το γαστρεντερικό που έχει άμεση σχέση με την τροφή που του χορηγούμε.

Αυτό στο οποίο πολλοί δίνουν μικρότερη σημασία είναι το πώς τρώμε. Είναι σημαντικό για την υγεία του εντέρου η υιοθέτηση ενός υγιεινού προγράμματος φαγητού.

Πρέπει να διαβάσεις  Ωμοφαγία ή αλλιώς Ωμοφαγική Δίαιτα. Μάθε τα πάντα

Προκειμένου το έντερο να επιτελέσει τη βασική διαδικασία της εξάλειψης των περιττών ουσιών και των βακτηρίων είναι αναγκασμένο να διακόψει τις υπόλοιπες πεπτικές λειτουργίες. Αυτός είναι ο λόγος για το οποίο θα πρέπει να μεσολαβεί κάποιο διάστημα ανάμεσα στα γεύματα.

  1. Παραμένουν ενυδατωμένοι

Η επαρκής ποσότητα νερού είναι σημαντική για τη  σωστή λειτουργία του εντέρου. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους. Έτσι πρώτα το νερό αποτελεί σημαντικό συστατικό για τη λειτουργία της απομάκρυνσης των βακτηριδίων και των άχρηστων συστατικών.

Επιπλέον η ανεπάρκεια νερού είναι δυνατόν να μεταβάλλει την ισορροπία σε σχέση με τα βακτήρια οδηγώντας δε διάφορα προβλήματα που σχετίζονται με την πέψη.

  1. Καταναλώνουν με προσοχή επεξεργασμένες τροφές και ζάχαρα

Κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων, όπως και προϊόντων που περιέχουν ζάχαρη, όταν γίνεται χωρίς μέτρο, έχει τον κίνδυνο να διαταραχθεί η ισορροπία ανάμεσα στα ωφέλιμα και μη για την πέψη βακτήρια. Αυτό έχει δυσμενείς επιπτώσεις ως προς την λειτουργία του εντέρου.

  1. Ελέγχουν τα επίπεδα του στρες τους

Το στρες επηρεάζει το πεπτικό σύστημα με διάφορους τρόπους. Καθώς επηρεάζει το νευρικό σύστημα του εντέρου είναι δυνατόν να επιβραδύνει την πεπτική λειτουργία. Επιπλέον μπορεί να οδηγήσει σε δυσπεψία εξαιτίας της αυξημένης παραγωγής οξέος στο στομάχι. Πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε ναυτία ή διάρροια. Τέλος επιδεινώνει ασθένειες όπως το έλκος ή το κοιλιοκάκη.

  1. Χρησιμοποιούν συμπληρώματα προβιοτικών

Με δεδομένη τη σημασία των προβιοτικών για τη σωστή λειτουργία της πέψης, υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες μπορεί να χρειαστεί η λήψη συμπληρωμάτων. Αυτό ωστόσο δεν είναι πάντα απαραίτητο με μια διατροφή που περιλαμβάνει ικανή ποσότητα τροφών πλούσιων σε προβιοτικά.

Comments

comments