«Η γιόγκα σημαίνει προσθήκη – προσθήκη ενέργειας, δύναμης και ομορφιάς στο σώμα, το μυαλό και την ψυχή». – Amit Ray, Διαλογισμός: Ερωτήσεις και Εμπνεύσεις

Τα τελευταία χρόνια γίνεται συνέχεια λόγος για τη γιόγκα και τα οφέλη της για τον οργανισμό. Θα μπορούσε κανείς να πει πως πρόκειται για ένα θέμα το οποίο είναι «τι μόδας»

Τι είναι όμως η γιόγκα;

Η γιόγκα αντλεί τις ρίζες της από την Ινδία. Πιο συγκεκριμένα βρίσκεται στον πυρήνα της αντίληψης του Ινδουισμού.

Στον σημερινό κόσμο, η ίδια γιόγκα, που έχει ασκηθεί σε όλη την αρχαιότητα, κερδίζει σε δημοτικότητα. Περιέχει διάφορες ασκήσεις, εκτάσεις, διαλογισμό σε διάφορες άλλες πνευματικές πρακτικές.
Μερικές από τις πρακτικές της γιόγκα μοιάζουν πολύ με την αεροβική άσκηση και άλλες ασκήσεις. Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα προγράμματα της  γιόγκα μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο σε διάφορες πτυχές της υγείας μας.

Τα οφέλη της εξάσκησης στη γιόγκα

Σύμφωνα μ διάφορές επιστημονικές έρευνες η γιόγκα προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα κάποια από τα βασικότερα μπορείς να δεις παρακάτω.

Ενισχύει την υγεία των οστών σου

Πολλές έρευνες έχουν επισημάνει ότι η γιόγκα με τις ασκήσεις στήριξης του βάρους επιβραδύνει την λέπτυνση των οστών και μειώνει τον κίνδυνο οστεοπόρωσης, ειδικά σε γυναίκες που έχουν φτάσει στην εμμηνόπαυση.

Αν και σε κάποιες περιπτώσεις απαιτείται αρκετή προσπάθεια για την πραγματοποίηση αυτών των θέσεων, τα οφέλη που προσφέρουν είναι αυτό που πρέπει να κρατήσεις στο μυαλό σου.

Βελτιώνει την ψυχική σου υγεία

Η τακτική ενασχόληση με τη γιόγκα μπορεί να μειώσει το άγχος σου, να αυξήσει την ευαισθητοποίηση του σώματός σου και να οξύνει τη συγκέντρωσή σου.

Πρέπει να διαβάσεις  15 Γρήγορες & Υγιεινές Σαλάτες και Σούπες

Ψυχικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη, το γενικευμένο άγχος, το στρες, το μετατραυματικό στρες και η αϋπνία, μπορούν ακόμα και να βρουν τη λύση με  τη βοήθειας της γιόγκα. Η γιόγκα μας διδάσκει την αργή αναπνοή και τη χαλάρωση. Μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης και αυξάνει την ροή του αίματος στα ζωτικά όργανα.

Δεν  είναι τυχαίο ότι έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε γυναίκες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι προωθεί θετικές σωματικές και ψυχολογικές αλλαγές σε γυναίκες με εμμηνόπαυση.

Βελτιώνει την αναπνοή και την ενέργεια

Το τρίτο όφελος της γιόγκα είναι η βελτίωση της αναπνοής και των ενεργειακών επιπέδων. Πολλοί γιόγκι ισχυρίζονται ότι η αναπνοή τους και η λειτουργία των πνευμόνων έχουν βελτιωθεί μετά την πραγματοποίηση διαφόρων θέσεων γιόγκα.
Καθώς το επίπεδο οξυγόνου στο σώμα σου αυξάνεται, η  αναπνοή βελτιώνεται και τα ενεργειακά επίπεδα ανεβαίνουν.

Βελτιώνει την ευελιξία σου

Η γιόγκα έχει συνδεθεί σε τέτοιο βαθμό με τη βελτίωση της ευελιξίας που για πολλούς αυτό είναι το βασικό της όφελος.

Ακόμα και αν κάποιες στάσεις σου φαίνονται άβολες ή δύσκολες στην αρχή, με την επιμονή και την εξάσκηση θα τις πετύχεις κερδίζοντας πολλά στο θέμα της  ευελιξίας.

Συντελεί στη μείωση του βάρους

Τα τεντώματα που λαμβάνουν χώρα στη γιόγκα σε βοηθούν να κάψεις περισσότερες θερμίδες. Επιπλέον η γιόγκα συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με την υιοθέτηση ενός περισσότερο υγιεινού τρόπου ζωής. Kατά συνέπεια σε ωθεί σε ένα καλύτερο πρόγραμμα διατροφής.

 

Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα πλεονεκτήματα που μπορεί να σου προσφέρει η ενασχόληση με τη γιόγκα. Επιστημονικές έρευνες φέρνουν στο φως ολοένα και περισσότερα οφέλη για την υγεία μιας αρχαίας πρακτικής που ευτυχώς για μας τείνει να γίνει δημοφιλής σήμερα.

Comments

comments