γίνε-πιο-παραγωγικός

Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι το να είναι κάποιος ικανός να ανταπεξέρχεται σε μεγάλο όγκο δουλειάς, είναι συνάρτηση των ωρών εργασίας που προσφέρει. Αυτό σίγουρα δεν είναι λάθος. Δεν είναι ωστόσο και απόλυτα σωστό. Αυτό που πραγματικά έχει σημασία δεν είναι βλέπεις ο χρόνος από μόνος του, αλλά η σωστή διαχείρισή του, έτσι ώστε να μπορείς να βγάζεις περισσότερη δουλειά σε λιγότερο χρόνο.

Όμως η αύξηση της παραγωγικότητας δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο. Έτσι υπάρχουν περιπτώσεις όπου ενώ καταβάλλεις τεράστια προσπάθεια αυτό δεν φαίνεται να έχει αποτέλεσμα. Άλλοι πάλι ενώ μοιάζουν να είναι χαλαροί καταφέρνουν να είναι πάντα μέσα στις προθεσμίες τους.

Τί είναι αυτό λοιπόν που γίνεται λάθος;

Γιατί ενώ πιστεύουμε ότι κερδίζουμε χρόνο τελικά τον χάνουμε;

Παρακάτω μπορείς να δεις τα βασικότερα λάθη που κάνει ο περισσότερος κόσμος όταν τον πιέζει ο χρόνος.

συνήθειες-που-μει΄ψνουν-την-παραγωγικότητα

  1. Κακή Διατροφή

Ο μεγάλος όγκος δουλειάς πολλές φορές δεν σου επιτρέπει να μαγειρέψεις ή να προετοιμάσεις κάτι για το γεύμα σου αναγκάζοντάς σε να καταφύγεις σε έτοιμες λύσεις. Προκειμένου να εξοικονομήσεις χρόνο τρως κάτι γρήγορο και πρόχειρο.

Αυτό φυσικά δεν έχει τίποτα κακό αν γίνεται για μία μέρα. Μια συνεχιζόμενη ωστόσο τέτοιου τύπου διατροφή καταστρέφει την ενεργητικότητά σου και την ικανότητα συγκέντρωσης. Έτσι ο χρόνος που κερδίζεις αποφεύγοντας ένα κανονικό γεύμα πάει περίπατο καθώς η απόδοσή σου πέφτει.

Τι πρέπει να κάνεις

Υιοθέτησε ένα πρόγραμμα διατροφής πλούσιο σε λαχανικά και φρούτα. Αν θέλεις ένα σύντομο γεύμα προτίμησε μία σαλάτα. Για σνακ επέλεξε φρούτα και ξηρούς καρπούς.

Σύμφωνα έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2008 – 2010:

  • H υιοθέτηση υγιεινής διατροφής αυξάνει κατά 25% την πιθανότητα αυξημένης επίδοσης στη δουλειά.
  • Τουλάχιστό 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών για 4 ημέρες την εβδομάδα αυξάνει την πιθανότητα να είσαι πιο παραγωγικός κατά 20%
Πρέπει να διαβάσεις  Τελικά το διάβασμα σε κάνει περισσότερο παραγωγικό;

 

  1. Λιγότερες ώρες ύπνου

Μήπως το βραδινό ξενύχτι προκειμένου να προλάβεις προθεσμίες σου φαίνεται κάτι γνωστό;

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις Η.Π.Α. η έλλειψη ύπνου επηρεάζει αρνητικά την παραγωγικότητα. Πιο συγκεκριμένα είναι υπεύθυνη για την απώλεια 411$ ή 1,2 εκατομμύρια εργάσιμων ημερών το χρόνο.

Τα παραπάνω νούμερα σου μοιάζουν εντυπωσιακά;

Υπάρχει λόγος που ο επαρκής ύπνος βελτιώνει την απόδοσή σου. Ή μάλλον λόγοι. Μπορείς να τους δεις αμέσως παρακάτω:

  • Η επαναφορά από τη διάσπαση της προσοχής σου γίνεται γρηγορότερα
  • Έχεις περισσότερες πιθανότητες να αποφύγεις να κάψεις τον εγκέφαλό σου
  • Παίρνεις καλύτερες αποφάσεις
  • Βελτιώνεις τη μνήμη σου
  • Κάνεις λιγότερα λάθη

 

  1. Δεν κάνεις τα διαλείμματα που πρέπει

Το να πέφτεις με του μούτρα στη δουλειά χωρίς σταματημό δεν είναι ασυνήθιστο όταν οι εκκρεμότητες έχουν φτάσει στο κόκκινο. Προσπαθώντας να κερδίσεις χρόνο θυσιάζεις τα διαλείμματά σου.

Για να πετύχεις ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλεις. Όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο το κάνεις διάλειμμα κάθε μία ώρα μπορεί να σε βοηθήσει πολύ περισσότερο να τα βγάλεις πέρα με τον όγκο της δουλειάς σου από το να δουλεύεις αδιάκοπα.

Τι είναι αυτό που πραγματικά συμβαίνει στη δεύτερη περίπτωση;

Καθώς το μυαλό σου κουράζεσαι γίνεσαι πολύ περισσότερο ευαίσθητος σε κάθε είδους περισπασμό με αποτέλεσμα το χρόνο που κερδίζεις, να τον χάνεις. Έτσι την επόμενη φορά αντί να προσπαθείς να ξεκλέψεις μια γρήγορη ματιά στο Facebook, κάνε ένα κανονικό διάλειμμα ξεχνώντας για 15 λεπτά οτιδήποτε σχετικό με τη δουλειά σου.

 

  1. Παραμελείς τα χόμπι σου

Τα μικρά διαλείμματα θα σε βοηθήσουν να κρατήσεις το μυαλό σου σε φόρμα έτσι ώστε να μπορεί να δουλέψει στο maximum. Όσο όμως και να σε βοηθάνε φτάνει η στιγμή που χρειάζεσαι πραγματική ξεκούραση και χαλάρωση. Τα χόμπι σου σε βοηθάνε σε αυτό. Επιπλέον σε κάνουν πιο χαρούμενο. Δεν ξέρω αν το έχεις ακούσει αλλά οι χαρούμενοι άνθρωποι είναι πιο παραγωγικοί.

Πρέπει να διαβάσεις  Τι κανουν οι επιτυχημενοι ανθρωποι τα Σαββατοκυριακα;

Είναι πιθανό να χρειαστεί να αλλάξεις κάτι στο πρόγραμμά σου αν είναι αναγκαίο. Χρειάζεται ωστόσο ισορροπία. Σκέψου πόσο πιο άνετα μπορείς να δουλέψεις ξοδεύοντας μία ώρα προκειμένου να αποφορτίσεις το μυαλό ή το σώμα σου;

  1. Αφήνεις το άγχος να σε κυριέψει

Το άγχος πάνω από ένα επίπεδο είναι ο χειρότερος οδηγός. Όσο δύσκολο και πιεστικό και αν είναι αυτό που έχεις αναλάβει δεν θα γίνει πιο εύκολο αν αγχώνεσαι για το χρόνο που περνάει. Το αντίθετο. Το άγχος δε σε αφήνει να σκεφτείς καθαρά με αποτέλεσμα να κάνεις λάθη. Στη συνέχεια ξοδεύεις χρόνο για να τα διορθώσεις.

Η πρόκληση λοιπόν είναι να καταφέρεις να κοντρολάρεις το άγχος που νοιώθεις έτσι ώστε να παραμείνει το μικρό εκείνο κομμάτι του που μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο.  Για να το καταφέρεις αυτό θα πρέπει:

  • Να οργανώσεις τη δουλειά και το χρόνο σου βάζοντας χρονικά όρια
  • Να κρατάς το μυαλό σου σε καλή κατάσταση με το να τρως και να κοιμάσαι καλά, συνεχίζοντας δραστηριότητες που σε ευχαριστούν και σε χαλαρώνουν, κάνοντας τα διαλείμματα που πρέπει.

 

Comments

comments