Η επιτυχία μίας επιχείρησης οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στην ανταπόκριση που έχουν τα παραγόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες στο καταναλωτικό κοινό. Έτσι, όλοι οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων θα ήθελαν να μπορούν να μπουν στο μυαλό του καταναλωτή ώστε να δημιουργήσουν την τέλεια διαφήμιση που θα προσελκύσει το στοχευμένο καταναλωτικό κοινό μιλώντας κατευθείαν στην ψυχή του.

Γι’ αυτό άλλωστε έχει δημιουργηθεί μία ολόκληρη επιστήμη και ένας επαγγελματικός κλάδος γύρω από το πώς σκέφτεται ένας καταναλωτής και πώς μπορείς να τον επηρεάσεις θετικά ή αρνητικά προκειμένου να αυξήσεις τις πιθανότητες να επιλέξει το δικό σου προϊόν ή υπηρεσία από τους ανταγωνιστές του κλάδου σου.

Έρευνες και μελέτες χρόνων έχουν καταφέρει να δώσουν κάποιες ιδανικές φόρμουλες που σε μεγάλο ποσοστό λειτουργούν, δημιουργώντας τα επιθυμητά συναισθήματα στον καταναλωτή.

Όσο κι αν προσπαθούμε όμως δεν γίνεται να διαβάσουμε το μυαλό του…

Ή μήπως μπορούμε?

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να προσδιορίσεις το τέλειο κοινό στο οποίο πρέπει να απευθυνθείς αλλά ο βασικότερος είναι να το γνωρίσεις και να το μελετήσεις στην πράξη. Βγάλε λοιπόν τον μικρό Σέρλοκ Χολμς που κρύβεις μέσα σου και άρχισε να παρατηρείς περισσότερο και να γνωρίζεις τον κόσμο που έχεις γύρω σου, τον κόσμο που μπαίνει στο μαγαζί σου, τον κόσμο που ζητάει πληροφορίες για την επιχείρηση και τα προϊόντα σου, προσπαθώντας να τον καταλάβεις.

Το να καταλάβεις καλά το κοινό σου και να το γνωρίσεις είναι το πρώτο και σημαντικότερο στάδιο πριν αρχίσεις να προωθείς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σου σε αυτό.

Πώς μπορείς να μπεις στο μυαλό του μέσου καταναλωτή σου λοιπόν; Δες μερικά βασικά tips που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις!

  1. Προσδιορίζοντας το καταναλωτικό κοινό
Πρέπει να διαβάσεις  7 συμβουλές για να γίνεις ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας

Για να στοχεύσεις σωστά τα προϊόντα σου θα πρέπει να επιλέξεις έναν συγκεκριμένο στόχο. Έτσι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις αυτό που λέμε «marketing personas»: Ένα υποθετικό προφίλ δηλαδή, το οποίο αντικατοπτρίζει τον μέσο καταναλωτή τον προϊόντων της επιχείρησης σου. Αυτό φυσικά απαιτεί χρόνο και προσεκτική έρευνα για να επιτευχθεί, όμως είναι εξαιρετικά αποδοτικό και ίσως το σημαντικότερο και βασικότερο στοιχείο μίας σωστής marketing καμπάνιας.

Ανάλυσε τα στατιστικά ηλικίας, συμπεριφοράς, προτιμήσεων κλπ, των ατόμων που μπαίνουν στο κατάστημα σου και τι ζητάνε να βρουν σε αυτό. Στο τέλος μίας σωστής έρευνας θα πρέπει να έχεις κατηγορίες με στοιχεία όπως (παράδειγμα) «Έστω κυρία Ελένη, Γυναίκα, 47, άνεργη νοικοκυρά, μέσο μορφωτικό επίπεδο, παντρεμένη με παιδιά, πηγαίνει λαϊκή, ντύνεται με φόρμες, ψάχνει στο κατάστημα μου άνετα και ανατομικά παπούτσια για να αντέξει την καθημερινή ορθοστασία»

Δημιούργησε 4-5 personas που θα περιλαμβάνουν κατηγοριοποιημένα όλα τα στατιστικά που χαρακτηρίζουν το καταναλωτικό σου κοινό. Έχοντας αυτά τα στοιχεία στο χέρι, μπορείς να προσωποποιήσεις και να συγκεκριμενοποιήσεις το κοινό σου, στοχεύοντας την διαφήμιση ειδικά στα άτομα τα οποία απευθύνεσαι.

  1. Ρώτα τους!

Τόσο απλή και αυτονόητη ιδέα κι όμως τόσο παραμελημένη. Θες να μάθεις τι ζητάει ο καταναλωτής; Ρώτα τον! Κάνε ένα ερωτηματολόγιο στο κατάστημα σου και ζήτα τους χρόνο να το συμπληρώσουν φεύγοντας, στείλε τους Newsletter και παρακολούθησε την ανταπόκριση που είχε, ή φτιάξε ηλεκτρονική έρευνα χρησιμοποιώντας τις φόρμες Google Surveys ή το SurveyMonkey. Δελέασε τους να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο προσφέροντας τους 10% έκπτωση σε κάθε επόμενη αγορά, όταν συμπληρώνουν την έρευνα!

Πρέπει να διαβάσεις  Σχεδίασε τη μέρα σου

Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων στο εξωτερικό πάνε την κατάσταση ένα βήμα παρακάτω, δημιουργώντας εκδηλώσεις για τους πελάτες τους, μικρά πάρτι ή κεράσματα (για τα γενέθλια του καταστήματος ίσως;). Αυτό σας δίνει την χαλαρή και άνετη ατμόσφαιρα που χρειάζεστε για να γνωριστείτε καλύτερα με τους πελάτες σας, να τους μάθετε και να στοχεύσετε πιο σωστά τις καμπάνιες σας.

  1. Αντέγραψε το λεξιλόγιο και τη συμπεριφορά τους!

Αυτή είναι το πιο σημαντικό στοιχείο για να «διαβάσεις το μυαλό» του καταναλωτή σου! Ξεκίνα να παρατηρείς, να καταγράφεις και να αντιγράφεις ατάκες, φράσεις και ορολογίες που χρησιμοποιεί το καταναλωτικό κοινό στο οποίο απευθύνεσαι!

Στη συνέχεια χρησιμοποίησε τις ίδιες αυτές φράσεις για τις διαφημίσεις σου και την προώθηση των προϊόντων. Έτσι θα τους κάνεις να νιώσουν ότι το προϊόν σου «απευθύνεται ειδικά σε αυτούς», αφού κυριολεκτικά «μιλάει τη γλώσσα τους».

Το σημαντικότερο συμπέρασμα από όλα αυτά είναι η έρευνα! Εκτενής, προσεκτική και λεπτομερής έρευνα του κοινού σου! Είναι απαραίτητο να γνωρίσεις πολύ καλά τον καταναλωτή σου πριν απευθυνθείς σε αυτόν!

Αν λοιπόν θέλεις πραγματικά να μπεις στο μυαλό του, στρώσου αμέσως στη μελέτη!

Comments

comments