σχολείο-τι-θα-έπρεπε-να-μάθω

Τα σχολικά χρόνια είναι  για εμένα μια ανάμνηση. Άλλοτε καλή και άλλοτε κακή, σίγουρα ωστόσο μοιάζει μακρινή η περίοδος εκείνη που το σημαντικότερο πρόβλημά μου φάνταζε το πώς να ,μην είμαι αδιάβαστος την άλλη μέρα στο μάθημα των μαθηματικών.

Αναπολώ αυτά τα χρόνια άλλες φορές με χαρά και – δεν το κρύβω, κάποιες άλλες με πικρία. Πικρία για το πώς γίνεται μέσα στις ατέλειωτες ώρες που ήμουν καθισμένος στο θρανίο να μην μάθω κάποια πράγματα που τώρα είναι ξεκάθαρα τόσο σημαντικά.

Γιατί ανάμεσα στη γεωγραφία, τα αρχαία και τα μαθηματικά κανείς δε με δίδαξε κάτι που θα με βοηθήσει ουσιαστικά στην προσωπική μου ανάπτυξη. Ή κι αν κάποιος το έκανε εγώ δεν ήμουν σε θέση να τον ακούσω…

Να λοιπόν τα 16 πράγματα που εύχομαι να με είχαν διδάξει στο σχολείο( ή τέλος πάντων να τα γνώριζα νωρίτερα)

  1. Ο κανόνας 80/20

Στην εποχή μας ο κόσμος πάσχει από έλλειψη χρόνου. Τι θα έλεγες αν κάποιος σου έλεγε ότι το πρόβλημα δεν είναι ο ίδιος ο χρόνος αλλά ο τρόπος που τον αξιοποιείς;

Σύμφωνα με τον κανόνα 80/20 – γνωστό και ως η αρχή του Pareto, το 80% της αξίας προέρχεται από το 20% αυτών που κάνεις.

Με απλά λόγια εστίασε σε αυτά που πραγματικά έχουν σημασία μειώνοντας το χρόνο και την ενέργεια που ξοδεύεις για τα υπόλοιπα. Αυτό σημαίνει περισσότερος χρόνος και ενέργεια σε αυτά που είναι σημαντικά και σε κάνουν να νιώθεις ευτυχισμένος και ολοκληρωμένος.

  1. Νόμος του Πάρκινσον.

Σύμφωνα με τον παραπάνω νόμο μια εργασία τραβάει περισσότερο και γίνεται πιο πολύπλοκη ανάλογα με τον χρόνο που έχεις θέσει ως απαιτούμενο για την ολοκληρώσεις.

Πρέπει να διαβάσεις  Η ευγενής τέχνη του να λες «δε γαμιέται»

Με απλά λόγια αν εσύ πεις ότι θα χρειαστείς μία εβδομάδα για να ολοκληρώσεις μία εργασία είναι δυνατό αυτή να γίνει περισσότερο πολύπλοκη απ’ότι αν είχες από την αρχή θέσει ένα μικρότερο διάστημα. Στη δεύτερη περίπτωση το μυαλό αναγκάζεται να εστιάσει στο πρόβλημα που του δίνεις και να δουλέψει γρηγορότερα.

  1. Ομαδοποίηση των βαρετών εργασιών

Πόσες φορές σου έχει τύχει να συσσωρεύεις εργασίες που είναι απλά συνηθισμένες και βαρετές;

Κάνοντας κάθε μία από αυτές ξεχωριστά στην πραγματικότητα σπαταλάς πολύ περισσότερο χρόνο εξαιτίας πιθανών αναβολών.

Η λύση βρίσκεται στην ομαδοποίηση αυτών των υποχρεώσεων. Μία τέτοια πρακτική είναι βέβαιο ότι θα μειώσει κατά πολύ το χρόνο εκκίνησης.

Πως μπορείς να το κάνεις;

Αφιέρωσε μία ώρα για να καθαρίσεις το γραφείο, να απαντήσεις στα ηλεκτρονικά σου μηνύματα, να πλύνεις τα πιάτα και να κάνεις μια λίστα με τα αυριανά ψώνια.

  1. Πρώτα δώσε αξία και μετά πάρε. Όχι το αντίστροφο.

Μοιάζει να είναι κοινή πεποίθηση ότι για να δώσεις θα πρέπει πρώτα να πάρεις. Στην πραγματικότητα ισχύει το αντίστροφο. Απλά ο περισσότερος κόσμος αδυνατεί να το καταλάβει.

Η αξία που παίρνεις πίσω ότι δίνεις( ότι κι αν είναι αυτό, χρήματα, αγάπη, συμπόνοια), είναι στην πραγματικότητα πολύ μεγαλύτερη από αυτή που θα λάμβανες αν απλά περίμενες κάποιον να σου τη δώσει.

  1. Να ενεργείς όχι απλά να αντιδράς

Τα πάντα προχωράνε μπροστά επειδή κάποιο πρωτοπόροι αποφάσισαν να κινήσουν τα νήματα.

Κάθε ένας από εμάς βρίσκεται μπροστά από δύο επιλογές. Να δράσει ο ίδιος ή να αντιδράσει στη δράση κάποιου άλλου;

Γίνε περισσότερο ενεργητικός. Μην περιμένεις πότε κάποιος άλλος θα ξεκινήσει κάτι για εσένα. Με αυτό τον τρόπο έχεις να κερδίσεις πολλά εξοικονομώντας χρόνο και ενέργεια και νιώθοντας την απόλαυση του να κρατάς τα ηνία των εξελίξεων.

Πρέπει να διαβάσεις  Η ικανότητα να ακούς τους άλλους και πως μπορεί να σου φέρει την ευτυχία

6. Τα λάθη και οι αποτυχίες είναι καλές

Κατά τη γνώμη μου το μεγαλύτερο σφάλμα της σχολικής διδασκαλίας είναι ότι σε μαθαίνουν ότι είναι κακό να κάνεις λάθη.Στην πραγματική ζωή συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο.

Πρέπει να κάνεις λάθη. Πρέπει να έχεις αποτυχίες. Γιατί εκεί ακριβώς βρίσκεται το μεγαλύτερο μάθημα. Γιατί η επιτυχία δεν βρίσκεται στο να μην πέσεις. Αλλά στο να ξανασηκωθείς και να συνεχίσεις να προσπαθείς.

Και υπάρχουν άπειρες περιπτώσεις ανθρώπων που αποδεικνύουν έμπρακτα την παραπάνω φράση.

Διάβασε τη συνέχεια του άρθρου πατώντας ΕΔΩ

Comments

comments